Company Name
  • wszystko o książce przychodów i rozchodów
  • Start
  • Linki

Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla zapytania: wszystko o książce przychodów i rozchodów





Temat: Prezydent popiera twórców i naukowców; grozi rz...
czy etatowy kierowca w TVP to artysta??
Moim zdaniem nie - a przez dłuuuugi czas byli objęci systemem honoracyjnym i
płacili podatki od 50% swych dochodów!!! Zryczałtowane koszty uzyskania
przychodów nie mają żadnego sensownego uzasadnienia i POWINNY zostać zniesione
już dawno! A jeśli ktoś wykonując działalność ponosi koszty większe niż papier i
długopis - przoszę bardzo, może prowadzić książkę przychodów i rozchodów i
rozliczać się wg rzeczywistych kosztów.. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: MSWiA sprawdzi wszystkich samorządowców i ich ż...
Kilka lat temu wprowadzono dla osób fizycznych , rejestrujących działalność gospodarczą na nazwisko, obowiązek zgłaszania tej działalności w miejscu zameldowania. Argumentowano to tym, że w sytuacjach konfliktowych nie można namierzyć takiego biznesmena. Wcześniej rejestrowało się tę działalność w miejscu jej wykonywania. Efekt jest taki, że będąc zameldowanym w Warszawie i prowadząc zakład usługowy w Piasecznie, w przypadku wybrania wspólmałzonka na radnego w Warszawie, zgodnie z logiką wiceninistra trzeba pisać, że współmałzonek prowadzi ją w tejże Warszawie. Jest to oczywiście niezgodne z prawdą, ale taki jest efekt bzdurnego prawa.
Jaki z tego wniosek? Należy rejestrować społki z o.o., ale nie każdy na starcie ma 50 tys. na rozruch i nie każdy ma ochotę na prowadzenie pełnej księgowości, opłacanie w sądzie corocznego ogłaszania sprawozdań finansowych czy innych generyjących zbędne tak naprawdę koszty( związane z tą formą działalności). Obroty początkującego przedsiębiorcy nie są często aż tak wielkie, więc wystarcza mu na początek ryczałt lub prosta w sumie książka przychodow i rozchodów.
Informacja o stanie majątkowym wspólmałzonków powinna dotyczyć tego, czy korzystają oni z majatku komunalnego(najem lokalu) oraz czy taki przedsiębiorca wykonuje usługi finansowane z publicznych pieniędzy - bo tu może być źródło osiągania korzyści z tego tytułu. Jeżeli nie - nikomu nic do tego, co, gdzie i za ile osiąga się przychody. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Rekordowy sezon turystyczny w Zakopanem
A gdzie jest Urząd Kontroli Skarbowej ?
Bo większość dudków idzie w majtki Goralenvolk...
Bydło nie chce się dzielić kasą z państwem i wali w szarą strefę.
Sprzedaje noclegi poza książką przychodów i rozchodów, podejrzane serki
rzekome oscypki, kozie mleczko od krowy i inne sfałszowane produkty pod idiotów. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: kredyt w Polskim Towarz. Finans. -opinie?
Nie jest to żaden system argentyński.Nie potrzeba ksiązki przychodów i
rozchodów, wystarczą pity(roczny i z ost 3 miesięcy), oczywiście jeszcze rózne
zaświadczenia: o nie zaleganiu w US, w Zus'ie.Wiem,bo takze ubiegałąm się o
kredyt w PTF'ie.Zrezygnowałam, ponieważ zebrałąm 20 % wartości mieszkania(w
PTF'ie wystarczy 10%), wiec wziełam kresyt w banku. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Lokal usługowy - pytanie do Irmy i Marty
Lokal usługowy - pytanie do Irmy i Marty
Witam
Wystąpiłem kiedyś z pytaniem o możliwości wyodrębnienia części
mieszkalnej z lokalu usługowego. Mam kilka nowych pytań, szczególnie
do Was, Marto i Irmo, ponieważ niechęć, jaką do siebie żywicie, daje
bardzo owocne rezultaty pod względem merytorycznym.
Tym razem chodzi bardziej chodzi o kwestie podatkowe. Jako osoba
fizyczna prowadzę firmę i rozliczam się z fiskusem na zasadach
ogólnych (podatkowa księga przychodów i rozchodów). Lokalu jednak
nie kupiłem na firmę, tylko na siebie.
Czy mogę wrzucać w koszty firmy odsetki kredytu hipotecznego a także
prowizje jakie pobrał bank. Czy mogę odliczać podatek VAT od
materiałów budowlanych i robocizny? Jeżeli potem będę chciał
sprzedać jeden z lokali, czy muszę doliczyć np. później VAT do ceny
sprzedaży czy też nie? Czy muszę prowadzić jakąś odrębną ewidencję
czy też mogę wszyskie koszty i następnie zyski ewidencjonować w
jednej książce przychodów i rozchodów (zajmuję się sprzedażą
detaliczną, a więc działalnością zupełnie odmienną od zysków z
wynajmu)?
Z góry dzięki za odpowiedź. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: odzyskiwanie VAT przez osobe fizyczna
odzyskiwanie VAT przez osobe fizyczna
Jestem w trakcie zakupu budynku uslugowego z wydzielonymi 3 lokalami
uslugowymi.
1. Czy istnieje mozliwosc zaadaptowania jednego lokalu na lokal
mieszkalny lub wydzielenie części mieszkalnej?
2. Jako, że prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych
(podatkowa książka przychodów i rozchodów), czy mogę amortyzować
budynek i na jakich zasadach, czy mogę odliczać VAT z kosztów
poniesionych podczas remontu budynku? Jeśli tak, to w jaki sposób
się to odbywa?
3. Jeśli się następnie zdecyduję na sprzedaż budynku, to czy muszę
doliczyć VAT do ceny sprzedaży?
4. Czy muszę odprowadzać do urzędu gminy podatek od działalności
gospodarczej w przypadku, gdy w budynku nie jest prowadzona
działalność gospodarcza, np. w czasie przeprowadzania prac
remontowych?
Z góry dziękuję za odpowiedź. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: prośba: książka przychodów i rozchodów
prośba: książka przychodów i rozchodów
proszę, przetłumaczcie mi takie terminy - potrzebne mi są do listu
motywacyjnego (Przetłumaczyłam już cały LM i zostało mi tylko to, a juz nie
mam siły szukać pojęć po sieci):

1. księga handlowa
2. książka przychodów i rozchodów

I takie nazwy przedmiotów ze szkoły:
3. zasady rachunkowości
4. rachunkowość przedsiębiorstw
5. ekonomika przesiębiorstw

Dziękuje serdecznie :)
Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: prośba: książka przychodów i rozchodów
1. księga handlowa
2. książka przychodów i rozchodów
3. zasady rachunkowości
4. rachunkowość przedsiębiorstw
5. ekonomika przesiębiorstw
Easystreet proponuje:
1. a co to? inventory books?
2. accounts payable/accounts receivable albo income and expenses
3. principles of accounting
4. industrial accounting
5. market economics
No nie, 4. i 5. to książkowe przykłady tłumaczenia bez znajomości tematu oraz
niepotrzebnego tłumaczenia każdego słowa. "Accounts payable/receivable" to
zobowiązania/należności; "Industrial accounting" oznaczałoby rachunkowość
przemysłu, jakby w usługach, handlu czy transporcie obowiązywała inna,
zaś "market economics" znaczyłoby ekonomia rynku, czyli masło maślane. Albo
proponowane przez paper_mate "P&L", przecież to jest Rachunek zysków i strat !
Widac, że jeśli się nie zna na 100% tłumaczeń branżowych, to nie ma co
wymyslać. Proponuję:
1. General ledger
2. To pojęcie specyficznie polskie, trzeba też hasłowo "Ledger"
3. "Principles of accounting" sa ok
4. Po prostu "Accounting"
5. To też przedmiot typowo polski, na świecie jest "Microeconomics" albo
bardziej opisowo dla konkretnie tego przedmiotu "Economics of business
management".
Wystarczy wstukać wymyślone pojęcie w Google i zobaczyć, czy zwracają je
wiarygodne anglojęzyczne strony czy też np. Instytut Badań nad Gospodarką
rynkową (jak w przypadku "market economics" ;-)
M. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: TŁUMACZENIA A FORMA DZIAŁALNOŚCI
Jestem tłumaczka od 13 lat i prowadze dzialalnosc gospodarcza z rozliczeniem na
podstawie ksiazki przychodow i rozchodow. Klientom wystawiam rachunki, bo to
dla mnie najprostsze. Rowniez za lekcje mozna chyba takie rachunki wystawiac,
ale o to spytaj w US. Mysle, ze wiekszosc tlumaczy prowadzi dzialalnosc,
chcoiaz dawniej (np. w Krakowie) Prezes Sadu sprzeciwial sie takiej formie
rozliczen. Pozdrawiam i zycze wielu klientów :-)
Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: pytanie do eksperta
Witam serdecznie,

Polecam zapoznać się z ofertą kredytową Deutsche Bank.Jeżeli
prowadzicie Państwo działalność gospodarczą na pewno będą wymagane
Pity 36L potwierdzone przez US, za 2 ostatnie lata oraz książka
przychodów i rozchodów z roku bieżącego.DB ma bardzo dobrą ofertę
kredytową dla klientów zaciągających kredyt w Eur. Jeżeli chodzi o
oszczędności, to raczej rozsądniejszym będzie nie pozbywać się ich,
tylko efektywnie ulokować ewentualnie-żeby pracowały.Jeżeli
będziecie Państwo chcieli poznać bezpośrednią ofertę kredytową DB,
to zapraszam.
klaudia.bialucha@db.com
Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: zatrudniajac os. niepelnosprawna...
zatrudniajac os. niepelnosprawna...
witam :)
chcialam prosic o pomoc , tzn o wskazowke nt ksiegowosci
a dokladniej: osoba prowadzaca 1-osobowa dzialalnosc gospodarcza zatrudnila
osobe niepelnosprawna ( znaczny stopieni niepelnospr. ze wzroku).
czyli otrzymuje dofinansowanie z pfron

1. jak nalezy zaksiegowac wyplate tej osoby niepelnospr? w ktorym miesiacu?
2. jak zaksiegowac zus i pfron? i na podstawie jakich dowodow to sie robi?


firma ta ksieguje na podstasie ksiazki przychodow i rozchodow

bardzo prosze o pomoc bo nie potrafie sobie z tym sama poradzic Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Prywatna kamienica
prowadzisz podobnie jak ksiazke przychodow i rozchodow. czasem w akcydensach
mozna dostac specjalna ksiazke dla kamienic - poszukaj czegos takiego. Twoim
przychodem sa czynsze od lokatorów, kosztem: wiadomo -wydatki zwiazane z
kamienica + amortyzacja za lokale, które wynajmujesz. jeśli mieszkasz sam w tej
kamienicy ( badz inni wlasciciele) powinienes potraktowac część wydatkow
zwiazanych z kamienicą jako dotyczące twojego mieszkania i odpowiednio
zmniejszyć koszty całego budynku. Nie napisałes , czy jesteś vat-owcem, bo
jeśli tak, to komplikuje się rozliczanie mediów, które "odsprzedajesz"
lokatorom, tj wody i smieci.
Pozdr
M Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Księgowość wspólnoty
To zdanie xxxll w pełni popieram.
Istniejące programy dla wspólnot są dobre dla zarządców "molochów", dla
tych "małych" zarządców oraz dla wspólnot, które same chciałyby prowadzić
księgowość są rozdmuchane i kosztowne.
Ale jako księgowa nie prowadziłabym ewidencji księgowej dla wspólnot w
oparciu o zasady książki przychodów i rozchodów.
Z jednej skrajności, rozdmuchanych programów "opartych na ustawie o
rachunkowości" w drugą.
Chciałabym uzupełnić moją poprzednią wypowiedź. Dla tych właścicieli którzy
coś kumają zarządca ma prowadzić ewidencję taką jakiej sobie życzą a nie wciskć
swoją opartą o program stosowany dla swoich potrzeb . Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: fundusze remontowy
nulka100 napisała:

> Czy możemy wpłacać wszystkie środki, a więc te na fundusz
> remontowo – budowlany i koszty zarządu na jedno konto, bez
> wyodrębniania subkonta? Czy możliwe jest wpłacanie pieniędzy
> do „jednego worka” – konta w banku bez podziału na fundusz
> remontowy i koszty zarządu?

Oczywiście. Zawsze będzie to bezpieczniej dla wpłacanej kasy. Trzeba tylko
uczciwie i dokładnie prowadzić księgowość wspólnoty.

Można to robić na "książce przychodów i rozchodów" (są takie prawie darmowe
programy komputerowe) taki elektroniczny "zeszyt" ...


Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: usługowe prowadzenie ewidencji wspólnot
normalna dzialalnośc gospodarcza na ksiązkę przychodów i rozchodów, jesli
chcesz zawodowo księgowac to musisz miec licencje MF na uslugowe prowadzenie
ksiąg echnkowych nie ma to znaczenia czy to wspólnoty czy normalna spólka. Wiem
coś o tym bo sama chce taką firme załozyc ale óki co....musze zdobyć licencje.
Jak juz założysz firmę to normalnie doradztwo podatkowe PKWiU jak na biuro
rachunkowe, PDOF i VAT.
Ryczałt nie przysługuje. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: pytanie do księgowych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pytanie do księgowych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
prowadzę księgowość dla Wspólnoty mieszkaniowej.
poprzedni księgowy zostawił wspólnocie rozliczenie i w tym rozliczeniu obok
kosztów i przychodów z 2003 roku i figuruje pozycja "wynik lat ubiegłych".
ja zajmuję się księgowością wspólnoty od stycznia 2004r.
chcę wprowadzić bilans otwarcia do książki przychodów i rozchodów. moje
pytanie brzmi : czy bilansem otwarcia bedą pozycje kosztów i przychodów z
2003 roku, czy muszę również dotrzeć z jakich kosztów i przychodów sklada
się "przeniesienie wyniku z lat ubiegłych "? (bo jest to przecież różnica
przychodów i kosztów z lat ubiegłych). czy muszę dotrzeć do tych dokumentów?

Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Sklep int, a forma opodatkowania
Gość portalu: RRR napisał(a):

> czy ktos moze mi doradzic jaka forma opodatkowania jest najlepsza dla malego
> sklepu internetowego z malymi dochodami plus sprzedaz na Allegro?
Najlepsza, czyli jaka. Najmniej dokumentacji, najniższy podatek?? Jak nie masz
pojęcia na tego typu sprawy to radzę udać się do kogoś kto ma.
Możliwości są trzy: karta podatkowa (choć możesz nie spełniać warunków do
rozliczania się w ten sposób), ryczałt od przychodów i książka przychodów i
rozchodów. Różnice są takie że płacisz podatek dochodowy: w stałej kwocie
(karta) procencie od przychodów (ryczałt), według skali podatkowej od dochodu
(książka).
> I czy rodzaj opodatkowania wyznacza to czy bedzie sie mialo kase fiskalna czy
> nie?
Nie. Podatek dochodowy to jedno a VAT drugie. A kasa fiskalna to jeszcze
trzecie. Po przekroczeniu przychodów na kwotę 20 albo 40 tys trzeba zakupić
kasę. Oczywiście jeżeli prowadzi się sprzedaż detaliczną. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Vat czy nie
Masz do wyboru:

podatek dochodowy:
a) zasady ogólne czyli książka przychodów i rozchodów; podatek wynosi, w 1
przedziale, 19% dochodu
b) ryczałt; podatek wynosi (dla usług) 8,5% od przychodu (koszty nie mają
znaczenia)

vat:
a) zwolnienie
b) jestem płatnikiem


Kwestia jak się ustawić jest uzależniona:
a) kto jest moim klientem? czy prowadzi biznes czy kupuje prywatnie
b) jakie koszty mogę zaksięgować w stosunku do spodziewanych obrotów

pozdrawiam Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Sejm debatował nad podatkami
Tylko od 19 % podatku gospodarka nie ruszy.
Ryczałtowcom (nie będącym płatnikami Vat) zwiekszyć limit
obrotu z 10 tysięcy EURO do 25 tys - spadek bezrobocia i wzrost
gospodarczy o kilka procent murowany! Dla prowadzących książke
przychodów i rozchodów podnieść limit obrotu - 800 tysiecy
EURO. A spadną koszty prowadzenia firmy. Limit zatrudniania dla
małych firm (20 osób) podnieść. A przestaną się pracodawcy
obawiać dużego zatrudnienia. Dobrać się do tyłka zwłaszcza
Państwowej Inspekcji Pracy. O jej durnych kontrolach można
poczytać w jej płatnych ogłoszeniach prasowych. Czas skończyć z
kontrolą apteczek, oświetlenia miejsca pracy, gaśnic,
przeszkolenia bhp np. w handlu itp. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Książka Przychodów i Rozchodów jak teraz wybrnąć
Książka Przychodów i Rozchodów jak teraz wybrnąć
Kilka lat prowadziłem działalność handlową i rozliczałem się na zasadach
ogólnych. Miałem spore koszty więc jakoś to się kalkulowało. Teraz prowadzę
głównie usługi i mam bardzo niewielkie koszty. Czy ma ktoś pomysł jak teraz
wykombinować aby odprowadzać mniej podatku, bo mnie PIT 5 i VAT 7 zrujnują. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: spółka cywilna a etatowcy
spółka cywilna a etatowcy
są ludzie zatrudnieni na etacie (pełen etat i pełen płacony ZUS) ,
którzy chcą (a raczej muszą) iść na swoje. Wg nas najlepsze rozwiązanie to
spółka cywilna. Czyli powołać spółkę cywilną i nie zrezygnować z etatu (na
początku). Czyli odpada koszt ZUSu.
Rozwiązanie polegające na utworzeniu jednoosobowych DG nie wchodzi w grę, bo
to problem z rozliczaniem się i droga do kłótni.

I teraz pytania (tylko proszę o konkretne odpowiedzi):
- ZUS tylko zdrowotny płatny miesięcznie i rozliczany na koniec roku ?
- Miejscem działalności firmy bśdzie mieszkanie jednego ze wspólników.
Jak się to ma do wrzucania kosztów mieszkania w koszty firmy?? I czy
kolejni wspólnicy mogą w swoich mieszkaniach prowadzić oddziały i
koszty mieszkania wrzucać też w koszty firmy? (lub jak to robić inaczej)
- Czy można rozliczać w ramach firmy prywatne samochody nie
wprowadzone jako aport (kilometrówka, faktury za paliwo, przeglądy,
ubezpieczenie itp.) Samochody należą do tworzących spółkę.
- Jak rozliczyć podatek dochodowy z etatu i z firmy na koniec roku??
razem czy oddzielnie ?? i czy straty (ewentualne) firmy pokryje mi dochód z
etatu :) ?? (wiadomo, że początki spółki to będzie inwestycja a nie zysk od
razu)
- Jaka jest możliwość wypłacania zaliczek na poczet zysku w ciągu roku
obrachunkowego (książka przychodów i rozchodów) i jak to
ewidencjonowa? ??
- Jakie są koszty założenia spółki cywilnej ?

informacje jak to zrobić inaczej mile widziane
pozdrowienia Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Do wszystkich chcacych otworzyc swój interes
dzien dobry wszystkim forumowiczom. zamierzam otworzyc firme zajmujaca sie
przede wszystkim tlumaczeniami rozmaitego rodzaju oraz nauczaniem jezyka ang.
zamierzam takze dopisac do przedmiotu dzialalnosci fotografie (bo lubie i
troche umiem, ale to bardziej na zapas) oraz usulgi informatyczne, bo moj
chlopak sie tym zajmuje; tym niemniej zamierzam skupic sie na tlumaczeniach i
nauce. jestem zatrudniona na caly etat, wiec bede placic tylko skladke
zdrowotna. prosze mi podpowiedziec jaka forma opodatkowania bylaby dla mnie
najlepsza: ryczalt czy ksiazka przychodow i rozchodow? a moze jakies inne
opcje, ktorych nie znam? bede bardzo wdzieczna za podpowiedzi.

Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Do wszystkich chcacych otworzyc swój interes
Uważam, że najodpowiedniejszą formą opodatkowania byłaby książka przychodów i
rozchodów z wpisem do ewidencji VAT. Jak zarobisz to płacisz podatek a jak nie
to jedziesz na stracie. Rozliczasz koszta bez problemu, paliwo, materiały dla
uczniów itp. Wtedy płacisz tylko składke na zdrowotne czyli ok 150 pln. Jak
wybierzesz natomiast ryczałt to z tego co się orientuję musisz również co
miesiąc wnieść podatek właśnie z tytułu ryczałtu :-)
Chcąc prowadzić usługi informatyczne czy fotograficzne forma ksiązki przychodów
i rozchodów również się tu doskonale nadaje. Raczej nie ma obecnie
korzystniejszej formy opodatkowania. W miarę łatwo wtedy kontrolować koszty i
dochody a także "znamienity" podatek VAT.

Pozdrawiam i życzę sukcesów
PitKil

www.SYSTEM-PROJEKT.pl
www.system-projekt.pl Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: forma opodatkowania
forma opodatkowania
dzien dobry wszystkim forumowiczom. zamierzam otworzyc firme zajmujaca sie
przede wszystkim tlumaczeniami rozmaitego rodzaju oraz nauczaniem jezyka ang.
zamierzam takze dopisac do przedmiotu dzialalnosci fotografie (bo lubie i
troche umiem, ale to bardziej na zapas) oraz usulgi informatyczne, bo moj
chlopak sie tym zajmuje; tym niemniej zamierzam skupic sie na tlumaczeniach i
nauce. jestem zatrudniona na caly etat, wiec bede placic tylko skladke
zdrowotna. prosze mi podpowiedziec jaka forma opodatkowania bylaby dla mnie
najlepsza: ryczalt czy ksiazka przychodow i rozchodow? a moze jakies inne
opcje, ktorych nie znam? bede bardzo wdzieczna za podpowiedzi. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Program do biura rach.
Ja ze swojej strony polecam oprogramowanie Raks.
Książka Przychodów i Rozchodów oraz Finanse i Księgowość. Przy zakupie tych
dwóch programów 5% rabat.
Po zakupie programów przez rok otrzymujesz darmowe aktualizacje oprogramowania,
więc masz gwarancję tego, że Twoje oprogramowanie nie pozostaje z tyłu względem
zmian w prawie.
Dodatkowo dostaniesz podreczniki dotyczące oprogramowania Raks oraz prawo do
darmowego szkolenia w siedzibie producenta programów.

Jeżeli jesteś zainteresowana napisz na michal.korycki@ati.com.pl
Pozdrawiam. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Czy pieniądze z EFS można wliczyć w koszty?
Czy pieniądze z EFS można wliczyć w koszty?
Otrzymałem dofinansowanie w ramach programu WSPÓŁFINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI
GOSPODARCZEJ PRZEZ EUROPEJSKI FUNDUSZ EUROPEJSKI. Pracownicy Urzedu Pracy
(pośrednicy w realizacji tego Funduszu), nie potrafią jednoznacznie
odpowiedzieć czy ta bezzwrotna pożyczka (11500 brutto)na uruchomienie własnej
działalności może być wliczona w koszty (w książce przychodów i rozchodów).
Jest to dla mnie o tyle ważne,że w przypadku kiedy mógłbym uwzględnić tą
kwotę, przez jakiś czas byłbym zwolniony od płacenia podatku, co w przypadku
osoby wchodzącej na rynek jest sprawą b. ważną. Jeśli ktoś z Państwa spotkał
się już z tą problematyką albo wie coś na ten temat proszę o radę. Z góry
dziękuję. Przeglądaj resztę postów z tematu



Temat: Porada dobrego księgowego potrzebna !
Porada dobrego księgowego potrzebna !
Witam, od jutra rusza moja pierwsza firma. Póki co jestem przerażona
dokumentami , które trzeba wypełnić najbardziej chyba ZUS. Ale nie o tym
chciałam pisać. Moje pytanie brzmi: czy zakup gitary elektrycznej będę mogła
wrzucić w koszty, jeśli tak to jak to zrobić, a jeśli nie, to czy choć VAT
mogę odzyskać? Rozliczać się będę poprzez książkę przychodów i rozchodów /
podatek liniowy/. W ramach mojej firmy mogę prowadzić działalność
artystyczną , wydawać płyty i zajmować się ogólnie rozumianą reklamą.
Szukałam informacji w internecie, ale nie znalazłam. Za każdą radę z góry
dziękuję. Przeglądaj resztę postów z tematu



Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 357 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4

.

 

 

 

 

 

 

Copyright KiniowatkowoAll Rights Reserved
 

 

Design by: DesignersPlayground